پویا شیخ‌حسنی

پویا شیخ‌حسنی

صفحه شخصی

ارزشگذاری و تحلیل کسب‌وکار دیجی‌کالا در بازه ۱۴۰۲-۱۳۹۸

این گزارش، ارزش‌گذاری و تحلیل کسب‌وکار دیجی‌کالا را در بازه ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ بررسی می‌کند. ابتدا، تعداد سفارش‌ها و میانگین ارزش هر سفارش بر اساس داده‌های مختلف تخمین زده شده و از این طریق، میزان فروش ناخالص (GMV) محاسبه شده است. سپس، با مقایسه دیجی‌کالا با شرکت‌های مشابه، ارزش این پلتفرم با روش Multiple برآورد شده و رقمی حدود ۱۹.۹ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۱۴۰۱ به دست آمده است. همچنین، میزان آلایندگی دیجی‌کالا و تأثیر رویدادهای بیرونی نظیر قطعی اینترنت و کمپین‌های تبلیغاتی بر تعداد سفارشات مورد بررسی قرار گرفته است. این تحلیل، با ارائه متدولوژی شفاف، می‌تواند برای ارزیابی سایر کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک سودمند باشد.

ارزشگذاری و تحلیل کسب‌وکار دیجی‌کالا در بازه ۱۴۰۲-۱۳۹۸

این گزارش، ارزش‌گذاری و تحلیل کسب‌وکار دیجی‌کالا را در بازه ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ بررسی می‌کند. ابتدا، تعداد سفارش‌ها و میانگین ارزش هر سفارش بر اساس داده‌های مختلف تخمین زده شده و از این طریق، میزان فروش ناخالص (GMV) محاسبه شده است. سپس، با مقایسه دیجی‌کالا با شرکت‌های مشابه، ارزش این پلتفرم با روش Multiple برآورد شده و رقمی حدود ۱۹.۹ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۱۴۰۱ به دست آمده است. همچنین، میزان آلایندگی دیجی‌کالا و تأثیر رویدادهای بیرونی نظیر قطعی اینترنت و کمپین‌های تبلیغاتی بر تعداد سفارشات مورد بررسی قرار گرفته است. این تحلیل، با ارائه متدولوژی شفاف، می‌تواند برای ارزیابی سایر کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک سودمند باشد.